"Jangan menyesal yang lalu, Jangan menyimpan yang sudah"

-Wany Ardy-


"Menulis: adalah menghiris halus hati lalu memerah limau membisa ngilu dan bercerita tentangnya satu persatu; bukan sekadar demi kerana semata"

- Fynn Jamal -


"Kalau membaca itu terapi maka, menulis itu jalan keluarnya"

-Chempaka N. A. -

Tuesday, April 22, 2014

Temanjiwa

Kalau ditanya apa muhuku sekarang
akan ku jawab;
aku mahu kau dan aku bercerita hingga pagi beralaskan kuda besi
berbumbungkan langit malam

Kalau ditanya kenapa senyumku terukir sekarang
akanku jawab;
kau yang memaksaku dari
4273 saat yang lepas dengan hanya satu panggilan

Kalau ditanya siapa ku mahu untuk sekarang dan akan datang
akan ku jawab;
aku nak kau yang dulu dan sekarang
dalam kau yang akan datang

KERANA kau yanag dulu
dan sekarang akan tetap di situ
meminjamkan telinga dan bahu
pada semua:
keluh kesah
tangis tawa
karut marut
suka duka
caci maki aku yang tak pernah sudah

dan kalau ditanya apa boleh aku janjikan
akan ku jawab;
AKU!

ini untuk kau--
yang aku mulakan salam perkenalan
"woi, kau umur berapa ha?"


0137 / 19042014 / BBSentul
KL - MELAKA

No comments:

Post a Comment