"Jangan menyesal yang lalu, Jangan menyimpan yang sudah"

-Wany Ardy-


"Menulis: adalah menghiris halus hati lalu memerah limau membisa ngilu dan bercerita tentangnya satu persatu; bukan sekadar demi kerana semata"

- Fynn Jamal -


"Kalau membaca itu terapi maka, menulis itu jalan keluarnya"

-Chempaka N. A. -

Thursday, February 4, 2016

Mencari

.
.
.
.
.

Dara :

"Bukan kah sudah ku bilang seperti 600 hari yang dulu, jangan datang kalau sekadar ingin datang! --
Kalau pilihan 600 hari lalu dengan sandaran minda, kali ini juga mungkin begitu --
Hati aku biar aku sendiri uruskan."


Uda :

"Itukan sudah berlalu--
Aku tak mau fikirkan kalau masa boleh diputar kerana ianya mustahil--
Ini masalah hati, aku faham--
Kita mampu harungi, segalanya kan baik-baik sahaja."


Jaka :

"Maaf untuk segalanya--
Yang berlalu biarkan berlalu dan kita buka cerita baru--
Hati ini pernah terisi kamu dan ianya untuk kamu--"



Gadis :

"Bila aku hadir di waktunya--
Dan kau selesa dengannya--
Percaya aku letakkan dan jangan kau nodai--"



" Di antara berjuta-juta bintang; hanya satu bintang yang paling terang; di antara berjuta-juta orang; hanya kamu yang paling aku sayang "
-Tetap Diriku-

" Tidakkan pernah terlintas di fikiranmu; waktu kau senang benar untuk melepaskan; sakit ini hanya aku yang rasa sayu; kacau bilau meracau sakit hati ini"
-Rahsia-

" Ku telah melupakan dirinya; Ku telah benar-benar melepaskan; kini aku hanya ada kamu; mengertilah cintaku"
-Kekal Bahagia-







P/S: Sehingga hari ini aku masih menunggu kata tak mungkin dari mu juga sesuatu ingin ku pegang dari mu jua,hati libang libu. Semoga jalan keluar nanti adalah yang terbaik.

No comments:

Post a Comment